fredag, april 13, 2007

Mitt bokpaket

Åh, åh, det kom till slut. Härligt, ljuvligt, böckerna ligger bredvid mig just nu i ett högt torn och jag klappar på dem ibland. Alla de nio fina pocketböckerna var med, plus ett Gutschein på 5 €. Det ska man använda innan sista juni. Och kanske måste man göra det, vi får se. För intresserade - några av böckerna har jag presenterat tidigare, men här följer hela listan:

Untreu - Christa von Bernuth, författarens andra roman om kriminalkommissarie Mona Seiler.

Die Stimmen - Christa von Bernuth, Rösterna heter den på svenska.

Geheime Leidenschaften und andere Geständnisse - Amelie Fried, hoppas på lätt strandläsning till sommaren. Samlade spalter från Journal für die Frau.

Die ungeschminkte Wahrheit - Astrid Paprotta, som sagt tredje boken om kommissarie Ina Henkel. Författaren sägs vara en tysk efterföljare till Patricia Highsmith.

Der Dativ ist dem Genitiv sein Tod - Bastian Sick, samlade språkspalter från SPIEGEL. Lite som Catharina Grünbaum, tänker jag mig.

Die Therapie - Sebastian Fitzek, psychothriller! En tolvårig flicka försvinner under mystiska omständigheter och kanske är den för otäck för mig. Jag gör ett försök i alla fall.

Mann ohne Makel - Christian von Ditfurth. Stachelmanns första fall, som Wallander tycker recensenterna.

Der Kindersammler - Sabine Thiesler, återigen försvinner ett barn, den här gången under en semester i Toscana. Hu!

Am Ende des Schweigens - Charlotte Link, en riktigt tjock psykologisk spänningsroman av bestsellerförfattaren Link. Ja, det kan gå hur som helst med den här.

4 kommentarer:

  1. Anonym13:11

    Men... jag köpte ju samma Fitzek!!
    Undrar om inte vi borde ordna till det så att vi byter begagnade böcker med varandra; vi verkar ju åtminstone delvis fastna för samma saker. Det kanske verkar påfluget, men vad säger du?

    Nu har jag hunnit halvvägs genom min Paprotta, och den är otroligt bra. Det finns visserligen diverse hänvisningar till vad som har hänt i tidigare Henkel-böcker, vilket får mig att morra lite...

    SvaraRadera
  2. Marianne: ingen dum idé alls. Nu har jag tyvärr inget på lager att byta bort, men det kan ju hända att det finns något bland de nyinköpta böckerna. Vi får se senare.

    Håller förresten på med Fitzek nu. Den är bra!

    SvaraRadera
  3. Anonym12:18

    Ok, vi får se! Antingen får jag snart slanta upp till en ny bokhylla, eller sluta köpa böcker, men det går ju inte...

    SvaraRadera
  4. Sluta köpa böcker?! Usch, så du säger... ;-) Fast jag förstår problemet. Var själv tvungen att köpa nya hyllor för ett tag sedan, och då är jag ändå ganska duktig på att rensa. Men tyska böcker har jag som sagt inte så många jag vill byta bort, om du inte kan tänka dig något romance-liknande??

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...