lördag, februari 25, 2012

I paketet:

Swimming - Nicola Keegan. A novel about obsession, about failure, about pain, about what it means to have a gift ... Young-adult tror jag.
The Twin - Gerbrand Bakker. Holländsk prisbelönt författare översatt till engelska.
50 böcker som förändrade världen - Andrew Taylor. Misstänker att den här titeln kan ha hamnat i många bokmalars påsar i år. Från Iliaden till Mao ungefär.
The Wasted Vigil - Nadeem Aslam. Emma skrev en glödande recension och väckte mitt intresse.

What Was Lost - Catherine O'Flynn. Har tidigare skrivit några rader om varför jag ville äga den här.
Too Much Happiness - Alice Munro. Har bara läst någon novellsamling tidigare, vill läsa mer.
The Boy Next Door - Irene Sabatini. Anna tipsade.
Anil's Ghost - Michael Ondaatje. Sri Lanka. Har tänkt läsa hur länge som helst.

4 kommentarer:

  1. De två sista på din lista fanns med i mitt paket också. Alice Munro har jag i hyllan- älskar hennes noveller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att vi har liknande smak - igen! Ser verkligen fram emot att läsa dessa böcker, och förstås även de andra i mitt paket.

      Radera
  2. Anil's Ghost är jättejättebra! Läste den både före och efter mina månader på Sri Lanka. Läs den och börja sen spara (till en resa dit ;)).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ju en "svärdotter" med påbrå från landet i fråga, så en resa skulle inte vara fel alls! Tills den dagen kommer får jag nöja mig med läsning :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...