lördag, mars 03, 2012

Bokhyllerunda - E

Jag har just fått tillbaka den här boken efter utlån till ännu en person som påverkats starkt av den. Jonathan Safran Foer har med Eating Animals (på svenska Äta djur) skrivit sin första (och enligt honom själv, enda) fackbok om ett ämne som ligger honom varmt om hjärtat och det är omöjligt att läsa den utan att reagera i alla fall på något sätt.

Om du funderar på frågor som: Varför blir kött bara billigare när allt annat blir dyrare? Och varför äter vi bara vissa djur och inte till exempel hundar? kan detta vara en bok för dig. Fast läs den på egen risk, ingenting kommer längre se likadant ut efteråt.




4 kommentarer:

  1. Den här har jag också i min SUB. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt, läsning sker på egen risk! ;)

      Radera
  2. Jag har bara läst Extremely Loud ... av Foer som jag tokälskade. Vet inte om det här är ngt för mig, jag är så kräsmagad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ingen snaskig bok, inga otäcka bilder, inget "veganhets", utan mer filosofiskt med utgångspunkt från författarens eget liv. Men det är klart att det ibland är väldigt obehaglig läsning .. Fast viktig!

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...