onsdag, augusti 01, 2012

Nytt från Siri H!


Det är alltid lika spännande när Siri Hustvedt kommer med nytt, den här gången blev det en essäsamling med titeln Living, Thinking, Looking. Omslaget påminner starkt om Vad jag älskade, eller hur?

Boken är uppdelad i tre avdelningar där Living behandlar Siris eget liv, Thinking handlar om minnet, känslorna och fantasin och till sist Looking om konst och konstnärer. Klick, klick ...

Och så vill jag bara påminna om ett tidigare inlägg - Gör som Siri, det vill säga lägga in ett läspass på tre timmar varje eftermiddag. Hur ljuvligt!

2 kommentarer:

  1. jag vill också göra som Siri och Bokmoster! har aldrig tänkt så, av ngn anledning, en speciell lästid´. har för mig att Joan Didion och hennes man också hade en liknande ritual

    brittiskt program for you: http://www.guardian.co.uk/books/audio/2012/jul/27/writers-readers-hustvedt-lerner-bookshop

    SvaraRadera
  2. Men vad kul! Jag brukar ladda ner Guardian Books, men har inte hunnit de senaste avsnitten än.

    Läspass varje dag låter sig väl inte göras, men ibland får jag till det :)

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...