lördag, oktober 27, 2012

Smart, Sebastian!

Att folk glömmer tidningsklipp, bokmärken och liknande i låneböckerna är inte direkt något ovanligt, jag sneglade bara lite lagom nyfiket på klippet jag hittade i Der Augenjäger. Men så såg jag att det var ett klipp från en tysk dagstidning. Det kändes ju lite extra spännande! I klippet stod om en kvinna som hittats mördad ... och nu blev det genast lite för spännande, kände jag. För det handlar om en ögonläkare som är misstänkt för ännu ett mord och det är ju precis som i boken jag läser just nu och ... Nej, men vänta lite här!

Jag hade förstås blivit utsatt för lite smart viral marknadsföring av experten på området, Sebastian Fitzek. Han är en av de författare som tidigt förstod hur viktig kontakten med läsarna är, han är mycket aktiv i/på sociala medier, har tidigare hittat på lite extra kul grejer i samband med boksläpp och har även skrivit en interaktiv roman tillsammans med sina fans på Facebook. Till just Der Augenjäger kom en snygg webbsajt: Vorsicht Fitzek. Som jag inte har vågat utforska särskilt noga, det är säkert något lurt någonstans, så "i som där inträden" osv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...