tisdag, januari 15, 2013

Läsmaraton i mars

Som jag just skrev på Facebook-sidan(kom gärna dit och"gilla"!) planerar jag ett rejält läsmaraton i mars. Januari och februari kommer antagligen bli "femböckersmånader", om ens det, men i mars, då minsann! Tio böcker hoppas jag hinna med då.

På listan hittills: de två sista böckerna i Håkan Nessers serie om kriminalaren Gunnar Barbarotti, De ensamma samt Styckerskan från Lilla burma. Månadens tyska kommer också att få plats, plus några rec ex.

Hänger du på?

8 kommentarer:

  1. Anonym11:09

    Jag kommer tyvärr inte komma upp i dem kvantiteterna, men önskar dig ett riktigt trevligt marathon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Är inte helt säker på att jag kommer att lyckas, men siktar mot stjärnorna etc :)

      Radera
  2. ÅÅÅ, det vore riktigt mysigt. Jag skulle gärna hängt på men mars är min sämsta läsmånad vanligen. Då har jag alla nationella prov och alla utvecklingssamtal att genomföra och det är inte bra för lässtatistiken. Men jag hejar förstås på dig, bäst att du lägger dig i hårdträning genast!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, man kan ju inte hinna med allt. Eller vad sägs om en halvmara? ;) Tack för hejarop, jag ska göra mitt bästa för att gå i mål den 31 mars (påskdagen)!

      Radera
    2. Jag snittar sådär typ 15 i månaden året runt och mars och oktober är mina sämsta läsmånader. Så ett mål för mig kan vara att läsa lika mycket i mars som annars :-) Det brukar inte gå och är tråkigt för då kommer ofta många bra böcker ut som jag verkligen vill läsa när de är nya!

      Vi kan heja på varandra att inte glömma bort läsning i all vardagsstress! Skönt att ditt maraton ska gå i mål på en storhelg, det blir ju riktigt skönt!

      Radera
    3. Jag är inte med i snabbläsarklubben! Än. Skyller på att jag läser på tyska, hrm ...

      Då får vi se om det blir 10 eller 15 böcker för dig i mars, jag är glad om jag klarar mitt mål på 10 utan alltför många titlar från Novellix ;)

      Radera
  3. Jag bestämde mig JUST för att vara med. Insåg att påsken i år infaller i mars och jag kommer dessutom av olika skäl att ha ett par extra semesterdagar, så läsmaraton, bring it on. Har som mål att minska antalet olästa böcker i hyllan från 254 till 250. Det är alltså inklusive nya böcker jag köper under mars, och jag har dessutom precis påbörjat två nya böcker, så det blir minst 6 titlar. Inte så många, men det har varit runt 3 titlar/månad under låång tid nu, så dubblar jag det har jag ju lyckats till 100 % :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul att du hänger på! Jag håller på att finputsa min läslista just nu, det blir några bokhyllevärmare men även ett par nya e-böcker på lån från biblioteket. Heja oss! :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...