söndag, mars 31, 2013

10/10: Styckerskan från Lilla Burma

I mål! Jag gjorde det, lyckades med mitt läsmaraton på tio böcker, hurra! Det var verkligen inte i går jag klarade av en sådan prestation, så jag är så nöjd. Det som har blivit lidande av denna satsning är väl vare sig familje- eller arbetsliv, däremot har bloggläsandet avtagit och mitt (avkopplande, men helt meningslösa) Tiny Tower har gått på tomgång ganska länge ... Precis som Paperback Lover känner jag att jag har fått upp ångan och kanske inte har lust att dra ner på takten nu.

Avslutade så klart med en påskdeckare, Styckerskan från Lilla Burma, femte och därmed sista boken om den sympatiske polismannen Gunnar Barbarotti i staden Kymlinge, mitt läsmaratons raison d'être kan man nog säga. Till sist fick jag äntligen läsa den och passade också på att starta en fanclub till ett visst ord ...

Och det är ganska lugubert, för Gunnar Barbarotti har blivit änkling och vet inte hur han ska kunna leva vidare utan sin Marianne. När han tilldelas ett gammalt olöst fall med en försvunnen elektriker, som varken verkar särskilt angeläget eller ens möjligt att lösa, ser han det som arbetsträning, en mjukstart för att komma tillbaka ut i verkligheten igen. Styckerskan i boktiteln, ja, det är Ellen som just suttit av ett långt fängelsestraff för mordet på sin förste man. Nu är alltså hennes nya kille spårlöst borta, hmm ...

4 kommentarer:

  1. Härligt - snyggt jobbat!

    Tack för en rolig utmaning! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, kul att du ville vara med och kämpa tillsammans med mig :)

      Radera
  2. Tack för utmaningen. Hann inte med mer än fem titlar under mars, hela påskläsningen föll pga maginfluensa och när jag inte var sjuk var jag social. Men det var ändå två fler än under januari och februari :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vilken otur, stackars dig! Springa maraton skadad, nej, det går ju bara inte. Men du förbättrade ju ändå ditt resultat och förtjänar självklart stora applåder och en jublande publik vid målgången :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...