torsdag, april 11, 2013

Vill du vinna Martin, Sebastian, Markus eller Astrid?

Tysk torsdag! Inspirerad av tyska Blogger schenken Lesefreude kommer jag på den internationella världsbokdagen den 23 april att lotta ut fyra böcker av tyskspråkiga författare, sponsrade av de fina förlagen Thorén & Lindskog och Coltso.

Hur: delta i utlottningen genom att skriva en kommentar och berätta vilken bok du helst vill vinna. Eller om du är intresserad av flera böcker går det bra att ange det också. Här kan man få hela fyra vinstchanser nämligen.

Du behöver inte ha en blogg för att vara med och tävla, bara en mejladress som jag kan kontakta dig på vid eventuell vinst.

När: kl 21 på världsbokdagen den 23 april drar jag de lyckliga vinnarna. Lycka till!

Small world - Martin Suter

I början är det bara småsaker. Konrad Lang, 65, glömmer vad han skulle handla och ställer väskan i kylskåpet. Diagnosen är Alzheimers och snart kommer han inte ens ihåg namnet på kvinnan han ska gifta sig med. Men ju mer av närminnet som går förlorat, desto starkare blir barndomens minnen. Och det skrämmer den gamla miljonärsdamen som Konrad känner sedan barnsben och har ovanligt nära band till.

Small World är historien om en rik och mäktig schweizisk familj, en fallstudie över Alzheimers och sist men inte minst en otroligt spännande thriller.

Psykbrytaren - Sebastian Fitzek

Under några veckor försvinner tre unga kvinnor spårlöst i Berlin. På den sjunde dagen återfinns de på ett sjaskigt hotellrum, till synes oskadda men psykiskt nedbrutna. Ingen förstår vad som har hänt med offren, och de gåtfulla dåden upphör lika plötsligt som de började.

Kort före julafton blir Psykbrytaren – kvällspressens namn på den okände psykopaten – aktiv igen och dyker upp på en exklusiv psykiatrisk klinik. Till sin fasa inser personalen och patienterna att den främmande gärningsmannen har släppts in på det ensligt belägna sjukhuset. En våldsam snöstorm sveper in och stänger alla flyktvägar. Snart faller natten och ingen går säker på den låsta kliniken…

En irländsk dagbok - Markus Feldenkirchen

Vad händer om man plötsligt inser att allt man har gjort de senaste 20 åren har varit fel? I En irländsk dagbok träffar vi Benjamin som får ett brev från Irland och blir påmind om sin gamla kärlek Victoria.

Markus Feldenkirchen tar oss med till Irland hösten då Berlinmuren faller och 20 år senare när finanskrisens vindar drar över Europa. Stilsäkert berättar han om tidsandan då och nu. Och så får vi naturligtvis reda på vad som hände med Victoria och varför deras kärlek var omöjlig – då.


Adams arv - Astrid Rosenfeld

Efter mormoderns död hittar Eddy ett manuskript som tar honom och läsaren tillbaka till farbror Adams liv, först i 30-talets Berlin och senare i det ockuperade Polen under 40-talet. När Adam var ung, förälskade han sig i Anna - som snart försvinner i samband med de judiska pogromerna. Adams mormor tar hjälp av en hög officer i den nya naziregimen och han ser till att Adam får en ny identitet och kan ta upp sitt sökande efter Anna i Polen.


44 kommentarer:

  1. Anmäler mitt intresse. Om jag vinner är jag intresserad av Psykbrytaren eller Adams arv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är noterat! Viel Glück :)

      Radera
  2. Åh jag skulle gärna vilja vinna Psykbrytaren! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du är med och tävlar, Carro! Fitzek är i en klass för sig :)

      Radera
  3. Åh just hemma från Berlin skulle "En irländsk dagbok sitta fint".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Berlin! Jag håller med och håller tummarna för dig :)

      Radera
  4. Anonym22:21

    Jag vill vinna Astrid Rosenfeld! Det kan hända att jag är lite trött på andra världskriget, men den lät ändå mest spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart du ska vinna Astrid, jag håller tummarna! :)

      Radera
  5. Adams arv eller En irländsk dagbok skulle jag vilja läsa.


    h55n/at/yahoo.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då hoppas jag på tur för din skull :)

      Radera
  6. Anonym23:06

    Jag är nyfiken på både Small world och En irländsk dagbok så jag chansar på två! En Scheuermann på svenska tackar jag dock inte heller nej till... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Noterat! Small world skulle jag faktiskt själv vilja vinna, jag har inte läst den. En svensk Scheuermann, det får bli i nästa utlottning ;)

      Radera
  7. Åh.. jag vill vinna Astrid eller Markus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Nu är du med i utlottningen av dessa böcker :)

      Radera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Anonym21:51

    Small world är den ena och Psykbrytaren den andra boken som jag skulle vilja vinna. Alla böckerna verkar vara mycket läsvärda.

    Majsan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just de två böcker jag själv vill läsa :) Komplettera med din mejladress här, eller med ett mejl till (bokringen(a)gmail.com) så är du med i utlottningen!

      Radera
  10. Jag vill läsa Adams arv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag antecknar och hoppas på tur för din del :)

      Radera
  11. Katrin23:25

    En irländsk dagbok skulle jag vilja vinna. =) Utlottning av böcker är aldrig fel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att delta och kul att få lotta ut också! Jag påminner dig om att lämna mejladress så jag kan kontakta dig vid ev vinst, komplettera här eller mejla på (bokringen(a)gmail.com). Och så ger jag dig en lott till En irländsk dagbok :)

      Radera
    2. Katrin18:28

      Hej igen. Mejladressen glömde jag visst. Här kommer den: kapost2@gmail.com

      Radera
    3. Vad bra, tack!

      Radera
  12. Jag skulle gärna vinna Markus eller Astrid. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är antecknat, lycka till! :)

      Radera
  13. Adams arv var en fantastisk läsning. Small world var också en bra bok. Men jag har ju redan läst dem. Därför vill jag gärna vinna Psykbrytaren.
    Mail: kaj.svensson@malmo.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Adams arv är än så länge den populäraste boken i den här utlottningen, så ryktet har visst spritt sig! Och du har nu en lott till den spännande thrillern Psykbrytaren.

      Radera
  14. Adams arv har min far rekommenderat. Den skulle jag gärna vinna.

    neetzkesvensson@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har fått en lott till Adams arv, lycka till!

      Radera
  15. PernillaJ17:25

    Jag har inte läst någon av böckerna (och läser sällan tyska författare) så jag skulle bli glad för vilken som helst av böckerna - tar gärna en lott till varje!

    pernilla.74@live.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du blir intresserad av böckerna - och av tyska författare. Jag önskar dig lycka till i utlottningen :)

      Radera
  16. Small World låter fin tycker jag, lagom udda. Den vill jag gärna vinna! (liza.lotse@gmail.com)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, välkommen hit! Jag ger dig en lott till Small World :)

      Radera
  17. Åh, jag vill vara med! :-) Small world låter intressant så den vill jag försöka vinna.

    malinsbokblogg@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du vill vara med! Du har fått en lott till Small world.

      Radera
  18. jag skulle gärna vilja vinna Small world eller Adams arv. har läst ett flertal böcker om Alzheimers, men inte riktigt med den här vinklingen. förefaller gastkramande
    eller kan jag också tänka mig Adams arv. vilken boknörd kan motstå ett gammalt manuskript???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du vill vara med och tävla! Small world intresserar även mig av just den anledningen. Nu har du fått två lotter, en till varje bok. Lycka till!

      Radera
  19. Jag vill vinna Sebastian - Psykbrytaren :) min mail plexiglasbubbla[at]hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har du chansen, lycka till :)

      Radera
  20. Anonym11:03

    Jag skulle vilja vinna Adams arv - mia.eggimann(snabela)gmail.com
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, du har fått en lott!

      Radera
  21. En irländsk dagbok eller Adams arv skulle jag vilja läsa.
    List.lea hos gmail.com

    SvaraRadera
  22. En irländsk dagbok eller Adams arv skulle jag vilja läsa.
    List.lea hos gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har fått en lott till varje bok, lycka till!

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...