tisdag, maj 21, 2013

Viva Brazil!

Livraria da Vila, en unik bokhandel i São Paulo.
Huvudtemat för Bokmässan 2014 blir alltså Brasilien. Kul, tycker jag som redan har legat lite i startgroparna på grund av VM i fotboll (och sommar-OS i Rio de Janeiro två år senare).

Bokmässan bistår med en lista över brasilianska författare, om man har lust att börja läsa redan nu. Det är inget land som ligger i topp på min lista över lästa böcker, även om jag tog med Clarice Lispector till min världsutmaning. Ett annat boktips: Lögnens lov - Patrícia Melo (min recension).

4 kommentarer:

  1. Onekligen ett spännande val. Jag ser fram emot nya översättningar förstås!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, översättningar får det bli - i det här fallet!

      Radera
  2. Mitt absolut sämsta läsdistrikt är Sydamerika så det här blir spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bra val av Bok & Bibliotek :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...