onsdag, februari 12, 2014

5 frågor om mitt bibliotek

Sanna utmanar mig med ett kedjebrev om böcker. Svåra frågor men jag ska göra mitt bästa!

1. En bok du inte läst ännu men verkligen ser fram emot.
Det känns lite tjatigt, jag har pratat om hur mycket jag längtar efter att läsa Bring up the Bodies - Hilary Mantel pinsamt länge men ännu inte läst. Så jag svarar Dirt - David Vann som jag skrivit så här om tidigare:

Ett familjedrama, om unge Galen och hans mamma som lever tillsammans i ett isolerat hus ute på landet, fader okänd. En obehaglig roman beskrivs den som, som med stor precision och brutal ärlighet skildrar en familj som är på väg att ödeläggas av osunda relationer och missförstådd kärlek.

2. Den bästa boken du har hemma.
Ska du inte fråga vilket av mina barn jag älskar mest också??

3. En bok du önskar varit bättre och som kanske var lite onödig att köpa.
Jag lider tyvärr av Fitzek-sjukan, dvs jag fortsätter att köpa hans böcker och blir så gott som alltid besviken. Nu senast Der Nachtwandler (min recension).

4. Någon bok du var jättepepp på när du köpte den men som bara blivit stående.
En bra fråga, lite anledningen till mitt tegelstensår i år. Dags att rensa väntehyllan på tegelstenar, t ex De fattiga i Łódź - Steve Sem-Sandberg. Eller Bring up the Bodies ...

5. En bok du köpt mest för den har vackert omslag.
Jag vill gärna tro att jag inte går så mycket på hur omslaget ser ut, jag läser glatt i alla former, e-böcker och pocket, inbundet och pdf-filer.

Jag väljer att inte skicka vidare, men svara gärna på frågorna i din egen blogg eller i en kommentar nedan!

4 kommentarer:

  1. Haha, klockrent svar på tvåan :)

    SvaraRadera
  2. Anonym05:06

    Kul svar på tvåan, själv har jag en bok som är bäst.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra gjort! Jag skulle möjligen kunna begränsa mig till tio böcker, eller femton, eller ...

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...