torsdag, februari 13, 2014

Tysk torsdag: tyskt på bokrean, del 1

Dags att förbeställa reafynden hos nätbokhandlarna och här tipsar jag förstås om tyskspråkig litteratur. Nej, inte på originalspråk, sådan tur har vi germanofiler inte, men det finns en hel del i översättning. Även i år är förlaget Thorén och Lindskog en klippa. Deras böcker reas på flera ställen, t ex uppmärksammade Flickan - Angelika Klüssendorf 59:- adlibris, Sju år - Peter Stamm, 25:- adlibris, och en egen favorit I skuggan av min bror - Uwe Timm (min recension), också endast 25:- adlibris.


Juli Zeh har med flera titlar i år, Leklust 29:- adlibris, 25:- bokusCorpus Delicti (min recension119:- bokus109:- adlibris, 99:- cdonFritt fall 29:- adlibris och bokus.

Är du nyfiken på Silke Scheuermann kan du fynda Timmen mellan varg och hund för endast 25:- adlibris, 29:- bokus. Dessutom Shanghai Performance (min recension99:- adlibris och Rika flickor 89:- adlibris99:- bokus.

Länktips: Maria på pocketblogg.se tipsar också om tyskt på bokrean.

Fler titlar följer ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...