måndag, mars 31, 2014

Topplista 2014 - mars

Dagen efter. Kanske kallas det boksmälla, men jag skyller enbart på sommartidsomställningen. Tjong, sa det i mitt huvud någon gång efter lunch och sen sa chefen (dvs jag själv) åt mig att gå och lägga mig och sova, så det gjorde jag.

Efter ett par timmars sömn är jag redo att summera månadens läsning. Förra månaden klagade jag på hur svårt det är att lista bästa böcker under en tegelstensutmaning och nu kommer jag också sucka lite över att det är lika svårt att plocka ut de två bästa titlarna under ett läsmaraton. Tio böcker plus att jag hann med ytterligare ett par titlar under bokresan. Jag bestämmer att Expeditionen. Min kärlekshistoria - Bea Uusma går utom tävlan som fackbok och korar följande vinnare:

Till final:
Helioskatastrofen - Linda Boström Knausgård

Till andra chansen:
Den nya människan - Boel Bermann

Tidigare finalister:

Till final:
Vägen mot bålberget - Therése Söderlind (januari)
Älskaren - Marguerite Duras (februari)

Till andra chansen:
Er ist wieder da - Timur Vermes (januari)
Kvinnan i svart - Susan Hill

Regler: Varje månad väljer jag den bästa boken som går direkt till final i bästa Melodifestivalstil samt en bok som så småningom får en andra chans att ta sig in på topplistan vid årets slut.

2 kommentarer:

  1. Boksmälla var ordet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... men ändå en ganska trevlig sådan :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...